![Kamu Hizmet Standardı](/fotograf/projeler/hizmetrehberi01_20100722164619_600x400.jpg)
Kategori : Strateji Geliştirme
Proje Durumu : Yaptıklarımız
Yapım Yılı : 2014
Mahalle Adı :
Belediyemizde 2007 yılından beri uygulanan Performans Programları ile vatandaşa sunulan hizmetlerde hedef süreler belirlenerek o sürelerde hizmetler verilmeye çalışılmış ve hizmet süreleri her geçen gün kısaltılmıştır. Bu çalışmanın devamı niteliğinde merkezi hükümetin de önemli yasal düzenlemeleri olmuştur.
31.07.2009 tarihinde çıkan yönetmelikle devletimiz kamu hizmetlerinde belli bir kalite standardının oluşturulmasını hükme bağlamıştır: “Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik”
Yönetmeliğin amacı; etkin, verimli, hesap verebilir, vatandaş beyanına güvenen ve şeffaf bir kamu yönetimi oluşturulması; kamu hizmetlerinin hızlı, kaliteli, basitleştirilmiş ve düşük maliyetli bir şekilde yerine getirilmesidir.
Bu yönetmeliğe göre belediyemizde vatandaşa ve tüzel kişiliklere verilen bütün hizmetlerin envanteri Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından çıkarılmıştır. Bu hizmetlerin daha hızlı, kaliteli, basitleştirilmiş ve düşük maliyetli yürütülebilmesi için müdürlüklerle koordinasyon sağlanmış ve hizmetlere ilişkin standartlar oluşturularak bakanlığın ilgili birimine gönderilmiştir.
Diğer taraftan vatandaşın hizmetlerle ilgili temel bilgilere kolay ulaşımını sağlamak amacıyla bir HİZMET REHBERİ çalışması başlatılmıştır. 2010 yılı itibariyle;
Hizmetin adı ve kapsamı,
Hizmetlerin nerede verildiği,
Hangi birimde verildiği,
Ne kadar sürede verildiği,
İstenen evraklar ve standart formalar,
İlk müracaat yeri,
Olumsuzluk durumunda ikinci müracaat durumu,
Hizmete ait süreç haritası oluşturularak kurumsal sitemizde olan www.umraniye.bel.tr’de “hizmet rehberi” adıyla yayınlanmıştır. Gerekli güncellemeler, Bilgi İşlem Müdürlüğü ile koordineli bir şekilde yapılmaktadır.
Bunun kapsamda oluşturulan ana hizmet alanları;
*YAPI DENETİM HİZMETLERİ
*İMAR HİZMETLERİ
*İŞYERİ RUHSATLARI
*İSTİMLÂK-KİRALAMA-ECRİMİSİL
*SOSYAL YARDIM HİZMETLERİ
*SAĞLIK HİZMETLERİ
*EVLENDİRME/NİKÂH HİZMETLERİ
*MESLEK KURSLARI
*BİLGİ EVİ HİZMETLERİ
*ALTYAPI HİZMETLERİ (FEN İŞLERİ)
*MALİ HİZMETLER (VERGİLER/BEYANLAR)
*KÜLTÜR VE SANAT HİZMETLERİ
*SPOR VE FİTNESS HİZMETLERİ
*VETERİNERLİK HİZMETLERİ
*ÇEVRE(SOKAK) TEMİZLİK VE İLAÇLAMA
*GERİ DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ
*ZABITA HİZMETLERİ (KAMU DÜZENİ)
Hizmet rehberi çalışmasının amaçları;
1. Bütün hizmetleri bir bütün içerisinde vererek belediyenin vermiş olduğu hizmetlerin doğru algılanmasını sağlamak,
2. Bazı ayrıntı hizmetlerin görünür hale getirmek,
3. Farklı binalara yayılmış olan birimlerimizin hangi hizmetler sunduğunu vatandaşa doğru ve kolay bir yolla sunmak,
4. Bankoda, danışmada ve beyaz masada görevli personelin belediyeye gelen vatandaşı ilk seferde birinci ilgiliye doğru yönlendirmesini sağlamak,
5. Her eğitim seviyesinden insanın anlayabileceği kolay algılanabilir bir menü oluşturmak,
6. Müracaatta istenene belgeleri sitede vererek vatandaşı önceden bilgilendirmek,
7. Hizmet sürelerini vererek vatandaşın hangi hizmetin ne kadar sürede yapılabileceği konusunda bilgilendirmek ve yanlış beklentilerin önüne geçmek,
8. Müracaat formlarına vatandaşın kolayca ulaşmasını sağlamak,
9. Hizmete ait süreç haritası verilerek işlerin detayını görmek isteyen vatandaş ya da belediye çalışanını sistematik bilgilendirmek.
Bu çalışma kurumsal web sitemizde yayınlandıktan sonra aynı çalışmanın farklı bir boyutuna geçilmiştir.
Yine yönetmelikte belirtildiği gibi kamu hizmet standartları vatandaşlarımızın görebileceği uygun yerlere çerçevelenerek asılmıştır.
Hizmet Standartlarının Çerçevelenerek Asıldığı Birimler:
Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü
Emlak ve İstimlâk Müdürlüğü
Fen İşleri Müdürlüğü
İmar ve Şehircilik Müdürlüğü
İşletme İştirakler Müdürlüğü (Nikah Sarayı)
Kütüphane Müdürlüğü
Mali Hizmetler Müdürlüğü
Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü
Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü
Veteriner İşleri Müdürlüğü
Yapı Kontrol Müdürlüğü
Zabıta Müdürlüğü