Kategori : Kurum İçi Eğitimler
Proje Durumu : Yaptıklarımız
Yapım Yılı : 2012
Mahalle Adı :
Personelin kendisinden beklenen hizmetleri en iyi şekilde yerine getirmesi vatandaşlarımıza etkili ve kaliteli hizmet sunulması, çalışanların gerek mevzuat ve diğer konulardaki eksikliklerinin giderilmesi gerekse motivasyonlarının ve performanslarının arttırılması hizmet içi eğitimle mümkündür. Personelin iş verimliliği ve kapasitesinde genel anlamda iyileşme bekleniyorsa burada hizmet içi eğitim önem kazanmaktadır. Kurumlarda işlerin yapılış tarzları, işleri etkileyen faktörler, mevzuattaki değişiklikler ve teknolojiye bağlı gelişmeler aslında hizmet içi eğitimi zorunlu hale getirilmiştir.
Bu minvalde Kurumumuz yıllık eğitim planı çerçevesinde 2012 yılında 669 personele 19 ayrı konuda Kurumumuz bünyesinde verilen eğitimlerin yanı sıra personelin görev ve çalışma alanına göre 136 personel 21 ayrı konuda Marmara Belediyeler Birliği, Türkiye Belediyeler Birliği, Üniversiteler ve diğer kurumlar tarafından yapılan eğitim ve seminerlere gönderilerek mevzuat ve uygulamada daha donanımlı hale gelmeleri sağlanmıştır.
Ayrıca Kurumumuz bünyesinde hizmet alım ihaleleri kapsamında görev yapmakta olan personele de eğitim programları yapılmış olup, bu kapsamda 2162 personele 24 ayrı konuda toplam 121 saat eğitim verilmesi sağlanmıştır.
Yapmış olduğumuz hizmet içi eğitimler ve kurum dışı eğitimlerde temel hedeflerimiz
İşe yeni başlayan personelin kuruma uyumunu sağlamak, mesleğine olan bağlılığını artırmak,
Personelin moral ve motivasyonunu yükseltmek,
Personele kurumun amaç, ilke ve politikalarını bir bütünlük içinde kavratacak becerileri kazandırmak,
İşin gerektirdiği temel mesleki becerileri kazandırmanın yanı sıra eğitim eksikliklerini tamamlamak,
Farklı birimlerde çalışan personelin bilgi paylaşımını sağlamak,
Yeteneklerine göre personeli, daha yüksek sorumluluk isteyen görevler için yetiştirmek,
Personelin değişik alanlarda yatay ve dikey geçişlerini sağlayacak yeterliliği sağlamak,
Bilim, teknoloji, ekonomi ve iş hayatında meydana gelen gelişmelere ve yeniliklere uyum sağlamak, iş yöntem ve tekniklerini geliştirmek,
Kurumun sunduğu hizmetlerin nitelik, nicelik ve verimliliğini artırmak,
Hizmet sunumu aşamasında karşılaşılacak hataları ve iş kazalarını azaltmak,
Personele zaman yönetimini öğreterek fazla mesai ihtiyacını azaltmak, birden fazla iş yapabilme özelliği kazandırmak.