Kategori : Çözüm Merkezi
Proje Durumu : Yaptıklarımız
Yapım Yılı : 2011
Mahalle Adı :
Çözüm Merkezi 7/24 Saat Çözüm Üretmeye Devam Ediyor
Çözüm merkezi’nin ana görevi, 7/24 saat tüm şikâyet ve talepleri alarak, ilgili Müdürlükleri ilgilendiren bir evrak oluşturmaktır. Oluşturulan evrakla durumun sistemli olarak ilerleyişi sağlanır. Bu bağlamda Çözüm Merkezi, Belediye’nin etkin ve kaliteli hizmet anlayışı doğrultusunda ilerler.
Belediye Hizmet binası içerisinde bulunan Çözüm Merkezi sadece kuruma gelen vatandaşların talepleri ile değil, BİMER ve Bilgi Edinme Hakkı kanunu kapsamında gelen başvuruların çözüme ulaştırılması noktasında da koordinasyonu sağlıyor. İlgili Müdürlüklerden gelen cevap doğrultusunda vatandaşlar mail ya da telefon yoluyla bilgilendiriliyor. Böylelikle dış kurumlarla da iletişim sağlanarak, başvuruların çözüme ulaştırılması amaçlanıyor.
Ayrıca Son Durak ve Dudullu Meydan’da da bulunan Çözüm Ofisleri ile vatandaşlar yüz yüze görüşme fırsatı bularak talep ve şikâyetlerini bildirebiliyorlar. Çözüm Merkezi ile yapılan tüm görüşmeler, hizmet kalite standartları ve iletişim güvenliği nedeniyle kayıt altına alınarak, talebin takibi için yaşanan süreçler ve sonuçlar hakkında ilgili vatandaşlar bilgilendiriliyor. Bu bilgilendirme işlemi, profesyonel personeller tarafından yapılıyor.
“Çözüm Merkezi Projesi’’ ile vatandaşlarımız belediyemiz ile ilgili pek çok işlemi, Belediye’ye gelmeden de gerçekleştirebiliyor.
Tüm bu noktalardan vermiş olduğumuz hizmetlerin bazıları:
• İstek ve Şikâyet Bildirme,
• Belediyemiz hizmetleri hakkında bilgi alma ve öneride bulunma
• Spor ve Kültürel faaliyetlerle ilgili bilgi alma
• Sicil Sorgulama
• Beyan Görme
• Rayiç Sorgulama
• Borç Sorgulama
• Kredi Kartı ile Borç Ödeme
• Diğer Kamu kuruluşlarına ait iletişim bilgileri sorgulama
• Ümraniye Belediyesinde hizmet veren işletmelere ait irtibat bilgileri sorgulama
HEDEF
Vatandaşların talep ve şikâyetlerini en kısa sürede çözüme ulaştırarak memnuniyet derecesini arttırmaktır.